שם משתמש
סיסמא
תפריט סלולרי חפש משתמש 0עגלה
צרו קשר שעות פתיחה: א, ב, ד, ה 8:30-18:00 | ג,ו, 8:30-14:00
waze
טלפון 08-9361616
טלפון 08-9361616 ספק משרד הביטחון: 0011016952 ספק חברת החשמל: 5032489
מבצעים ועודפים

גלאי רדאר / מכמונות מהירות לרכב

מהירות הנסיעה בכבישי ישראל נקבעת על ידי משרד התחבורה ובשיתוף עם משטרת ישראל ובהתחשבות בתנאי הדרך. לדוגמה, מהירות הנסיעה בדרך עירונית היא עד 50 קמ"ש, בדרך לא עירונית המהירות מותרת עד 80 קמ"ש, בדרך לא עירונית המופרדת בשטח הפרדה בנוי המהירות עולה ל90 קמ"ש, ובדרך מהירה ניתן לנסוע עד 110 קמ"ש. עקיפה של מהירויות אלה עשויה להוביל לקנסות כספיים, נקודות רישיון ואפילו שלילת רישיון.
 
כדי למנוע את המצב הלא נעים הזה עליכם להצטייד בגלאי רדאר / מכמונות מהירות לרכב. בישראל ישנן מכמונות מהירות הפועלות לפי שתי שיטות: האחת היא לפי מד מהירות לייזר והשנייה היא לפי רדאר דופלר. מכמונת מהירות הראשונה פועלת על ידי פולסים של לייזר בשימוש עם אור תת-אדום, אשר מפענחת את מהירות הנסיעה על ידי חישוב מרחק האוטו מהמכשיר בהפרשי זמן קצרים שנקבעו מראש, בצורה זו ניתן לאמוד את מהירות הנסיעה, ולקבוע האם הנהג עבר על החוק.
 
השיטה השנייה היא לפי אפקט דופלר ובמקרה זה המכשיר משדר גל אלקטרו-מגנטי אשר משודר אל המכונית הנבדקת וחוזר אליו בתדר שונה, ולפי הפרש התדרים, ניתן יהיה לחשב את מהירות הרכב הנוסע. הדרך להפעיל את הרדאר הזה מתחלקת לשניים: בצורה ידנית על ידי מכשיר דמוי אקדח, ובצורה אוטומטית על ידי מכמונות מהירות הממוקמות בצד הדרך.
 
רכישה של גלאי רדאר / מכמונות מהירות לרכב מאפשרת לנהג לגלות רדארים או מכמונות מהירות בטרם הגעת הרכב לנקודת הבדיקה, בעת נסיעה ובזמן אמת, ובכך זה מאפשר לו להוריד את מהירות הרכב, ולהימנע מצרות. כיום נמכרים בישראל גלאים מכל הסוגים, חלקם מונחי לייזר, חלקם מונחים מכ"ם, וחלקם משולבים. המחירים שלהם נעים בין כמה מאות שקלים לאלפים.
 
יש דרך אחרת לגלות רדארים ומכמונות מהירות והיא על ידי אפליקציות נסיעה לרכב, כמו Waze. בצורה זו הנהג מקבל מידע אודות הדרך שבה הוא נוסע, האם היא פקוקה, האם יש בה מכשולים, וכמו כן היא מדווחת על הימצאות כוחות משטרה ואפילו מכמונות מהירות. התוכנה פועלת לפי שיטה שיתופית ולפיה הנתונים שלה מתקבלים מקהילת המשתמשים שלה, והמידע הזה מועבר ישירות אל שאר המשתמשים באופן אוטומטי, כך שהיא תמיד רלוונטית, עדכנית ויעילה.
 
יש גם חסרונות לגלאי רדאר / מכמונות מהירות לרכב והם רבים ומגוונים. החיסרון הראשון נוגע למהירות שבה הגלאי מגלה את מכמונת המהירות. במידה והנהג לא מוכן במידה מספקת לעצירה, או שתנאי הדרך אינם מאפשרים גילוי מהיר של המצלמה, אז הוא בבעיה. החיסרון השני נוגע לאופן שבו חלק מגלאי הרדאר עובדים. זאת אומרת שחלקם משבשים את עבודת המצלמה שבידי השוטר, דבר אשר מהווה עבירה על החוק, וזה עשוי להוביל לבעיות פליליות שאינן קשורות בהכרח לנהיגה מהירה. החיסרון השלישי נוגע לתוכנת Waze. כזכור, אפליקציה זו היא טובה כל עוד נהגים אחרים דיווחו לפניכם על מכמונות המהירות שנמצאות בכביש שאתם נוהגים עליו. ובמידה ואתם הראשונים, אז ההתראה לא תגיע ואז תאלצו להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמיכם.
פייסבוק
אינסטגרם
מידע
08-936-1616
מרכז שירותו ומכירה מרכזי
המנוף 6 רחובות.
ניתן לקבל התקנות בכל הארץ בתיאום מראש.
למעלה ווצאפ
סגור
מבצע התקנת ווי גרירה לכל סוגי הרכבים - 1890 ש"ח כולל מע"מ התקנה ורישוי . למעט רכבים מיוחדים כגון במוו אאודי מרצדס . להזמנות 054-8074488